Have a morning routine like a boss, alebo ako sa naštartovať do úspešného dňa

9:28
Ah tie rána. A to vstávanie. Nepatríš zrovna medzi ranné vtáčatá? Rána ťa zabíjajú (ako mňa)? Je pre teba o 11 ráno ešte hlboká noc? 
Tak to je čas niečo s tým urobiť. Nakopnúť starú rutinu kamsi a vytvoriť novú, lepšiu. Proste šupa mega efektívnu. 
Takú, ktorá urobí z rána tvoju najobľúbenejšiu časť dňa. 

Priznám sa, vstávanie nepatrá medzi moje najobľúbenejšie činnosti a väčšinou mám po ráne zlú až veľmi zlú náladu. Ale na všetko existuje liek, alebo metóda, ako to vylepšiť. 

Byť aupair v Amerike znamená nula voľného času od pondelka do piatka. Ráno vstávať skoro a vhupnúť do denného kolotoča povinností, ktorý sa zastaví niekedy večer.
Ráno som potrebovala viac času na seba, viac času na to, aby som sa pripravila na všetko čo ma čaká. Aby som sa pozitívne naladila a v prvom rade, mala chvíľku času sama pre seba pred tým, ako s na mňa vrhne milión ľudí s ich požiadavkami.
Implementovaním jednoduchých zvykov ko každého môjho rána mi pomohlo zvýšiť výkonnosť počas dňa, cítim s lepšie, spokojnejšie a mám o 1000% viac energie! 

Zlý štart do dňa ovplyvní celý jeho priebeh. A my predsa chceme (a potrebujeme) byť produktívni. A chceme byť šťastní a dobre naladení.
To všetko môžeme jednoducho ovplyvniť rannou rutinou, ktorá nás nabije pozitívnou energiou. 

Absolutne nezáleží na tom, či si študent, pracujúci alebo dovolenkujúci. Svoje ráno a s ním aj každý  jeden deň môžeš posunúť na vyšší level úplne jednoducho.

V prvom rade je treba povedať, že neexistuje jedna ranná rutina, ktorá vyhovuje každému. Ako sa hovorí, 100 ľudí, 100 chutí.


Ale je vôbed dôležité mať nejakú rannú rutinu? Hovoríš si, načo niečo meniť, keď roky roúce všetko ako tak funguje? 


Pripomeňme si, kedy je človek najvýkonnejší. Presne tak - ráno. Vytvorenie dennej rutiny zaručá, že výkonnejší zostaneme po dlhšiu dobu.
Každá rutina, aj tá ranná trvá určitý čas, ktorý by si si na to mal vyhradiť. Za tento čas sa dokážeš pripraviť na celý deň a na všetko, čo ťa čaká. Bez zbytočného náhlenia a stresu.
Ranná rutina ti pomôže vykročiť do dňa v pokoji, bez stresu a s pozitívne nastavenou mysľou.


Poďme na to!

1. No more snoozing.

Snoozing, alebo "ešte 5 minút" je zabijak produktivity. Ak patríte medzi tých, čo si každé ráno nastavia 50 budíkov a po minúte ich vypínajú, mám pre vás len jednu radu. Prestante. Nastavte jeden budík, keď zazvnoní, vylezte z postele. Ak to bude treba, umistnite budík na druhú stranu miestnosti, aby vás to prinútilo naozaj z nej vsať.
Posúvanie budíka a opätovné zaspávanie vás vyčerpáva, berie energiu a znepríjemňuje celé ráno.

Ak vstanete na prvú šupu, verte mi, že vstávanie sa zakrátko stane nielen jednoduchšie, ale aj príjemnejšie.

Začni vstávať o niečo skôr, ako si zvykol doteraz. Toto je zvyk, ktorý praktikujú osobnosti, ktoré sú špičkou vo svojom obore ale aj vo svete.

Nehovorím, že teraz by sme všetci mali začať vstávať o 4 ráno. Ale je potrebné vytvoriť si časový priestor na všetky aktivity, ktoré chceme do svojej rutiny zahrnúť.

2.  Keep going

Predpokladám, že bod jedna máme za sebou. A čo ďalej? Naspať do postele? Nie preboha. Raz keď si sa z nej horko ťažko vymotal, bola by to len škoda enerie, ak by si sa zase zvalil do mäkkej voňavej periny. Znie to lákavo.

Tak viete čo? Jednoducho si treba posteľ každé ráno ustlať. Na prvý pohľad sa to môže zdať akobanalita a možno aj zbytošnosť. Ale! Ustlaná posteľ má viac pozitívnych učinkov, ako si myslíš. Za prvé, vyrieši to probém s opätovným uložením sa na päť minútový spánok a za druhé - bude to prvá vec, ktorú ráno urobíš. A to ťa motivuje urobiť ďalšie, väčšie veci. O ostatných výhodách ako je podriadok v izbe, spokojní rodičia, frajer či frajerka alebo manželka netreba ani hovoriť.

Navyše, ustlaná posteľ nemá tendenciu lákať nás na poobený spánok tak, ako tá neustlaná. Áno, zvyšujeme celodennú poduktivitu.

3. Umy si tvár alebo rovno skoč do sprchy

Vlažná, alebo studená voda ťa nielenže preberie, ale osvieži a pripraví na nový deň. Ver, že čistému a voňavému človeku sa žije lepšie, ako niekomu s jedným okom ešte zalepeným.

4. Obliecť, učesať a namaľovať

Toto nepotrebuje komentár. Nech sme všectvi krásni a spokojní.

5. Raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa.

Si nerobím srandu. Naozaj sú. Nájdi si čas na poriadne raňajky. Voňavá káva alebo čaj, ovocie, vajíčka, alebo cereáliel. Každému, čo chutí. Dôležité je naozaj si sadnúť za stôl a vychutnať si každé sústo.
A hej! Odlož ten telefón kamsi. Nikde sme tu nespomínali, že by si mal čumieť do mobil od skorej rannej hodiny. Na to bude počas dňa ešte kopec času.


6. Naplánuj svoj deň

Napíš si zoznam, čo ťa dnes čaká. Takáto vizuálna forma ťa lepšie pripravý na jednotlivé povinnosti a    zároveň si upresníš, čo konkrétne treba urobiť. Keď ich napíšeš na papier, akoby nadobudnú hmotnú formu a ťažšie sa z nich bude dať vyvliecť. Počas dňa si jednotlivé úlohy môžeš odškrtávať, čo ťa motivuje ešte viac.

7. Čítaj aspoň 20 minút 

Čítanie obohacuje našu slovnú zásobu, zlepšuje predstavivsť, odburáva stres a má určite minimálne milión ďalších výhod. A navyše, noviny, časopisy a knihy sú obrovským zdrojom vedomostí a inšpirácie.
Naozaj si neviem predstaviť lepší krok do nového dňa.


Nazabúdaj, že to je tvoja ranná rutina. Nepáči sa ti jeden (alebo viac) z týchto bodov? Alebo naopak, niečo tam chýba? Ak si bežec, neváhaj a pridaj tam ranný beh. Vyvenči svojho štvornohého miláčika. Cvič jogu. Zaspievaj si pesničku. Do svojej rannej rutiny môžes pridať čokoľvek, čo považuješ za dôležité a čo ti pomôže cítiť sa lepšie.
A mať krásny deň. 

Aká je tvoja ranná rutina? Napíš do komentárov, ako začínaš svoj deň. Takto sa navzájom môžeme inšpirovať! 





You Might Also Like

3 komentárov

  1. Pro mě je nejdůležitější část ranní rutiny to, že se musím nasnídat a namalovat/učesat a oblíct. I když ten den můžu zůstat doma a mám home office, tak to prostě musím udělat. Je to pro mě známka: aha, začal den, zapni, soustřeď se.
    A co mi po ránu extrémně pomáhá (ale, že bych to zvládala každý den se říct nedá) je zacvičit si. Alespoň 10-15 minut a můj den i nálada je hned mnohem více produktivní :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S týmto absolutne súhlasím. Kebyže som zostala celý deň v pyžame, moja produktivita by bola menšia ako nula! :D

      Odstrániť
  2. Pravdivý článek, nejdůležitější je podle mě opravdu vstát o něco dřív, pořádně se nasnídat a být produktivní, protože tím zdlouhavým spánkem zabíjíme kus svého dne, ve kterém si můžeme, třeba jak ty říkáš -číst. Jen s tou ustlanou postelí pozor, mému příteli třeba vůbec nedělá problém vlést si do právě ustalné postele :D :D
    Blog by Alexandra

    OdpovedaťOdstrániť

INSTAGRAM

recent posts